Shatho neemt great: over
26-09-2007 (10:11) - Bureaus
De activiteiten van het gefailleerde communicatiebureau great: zijn overgenomen door Shatho, investeringsmaatschappij in de communicatie-industrie. De overname zal, behalve een extra dosis vers enthousiasme, geen ingrijpende gevolgen hebben voor de klanten en voor het bureau zelf, zo laat het management weten. In de personele bezetting worden nauwelijks wijzigingen verwacht. De voormalige directeur van great:, Guy van Liemt, had enkele weken voor het faillissement zijn functie al ter beschikking gesteld en ontslag genomen.Ben Bergsma en Aad van den Berg, grondleggers van het toenmalige Arthouse waarop great: onder andere is gebouwd, geven aan de overname te verwelkomen. En dat geldt evenzeer voor creative director Rob van Vijfeijken. Deze veelvuldig bekroonde art director stapte na een succesvolle carrière bij praktisch alle grote Amsterdamse bureaus en het Rotterdamse Ara vorig jaar als partner aan boord. Marga Jordaans blijft als client service director en MT-lid het gezicht van great: voor klanten. Met 15 jaar ervaring bij Ara kent zij het klappen van de zweep in praktisch elke branche. En Frank de Bruin, ex-TBWA Direct Company en mede oprichter van TWBA Brand Experience Company, blijft zijn schouders zetten onder een van de speerpunten van het bureau: brand activation, het in beweging zetten van de consument. Nieuw is de algemeen directeur: Judith van Tongeren.