SIRE: Nederland sociaal betrokken

15-08-2007 (10:49) - Bureaus

Een overgrote meerderheid (86 procent) van de Nederlanders heeft het afgelopen jaar activiteiten verricht die duiden op maatschappelijke betrokkenheid. We weten dit echter niet van elkaar. En schatten daarom de betrokkenheid van onze medeburgers massaal te laag in: slechts 20 procent vindt de gemiddelde Nederlander daadwerkelijk maatschappelijk betrokken. Zelf schatten we in wel bekend te staan als (zeer) betrokken bij de maatschappij (54 procent). Onze buurman of buurvrouw doet niets, zo denken we, en verliezen daarmee onterecht ons geloof in de samenleving. Uiteindelijk dragen we met z’n allen, onzichtbaar en in stilte, ons steentje bij. Dit zijn enkele opmerkelijke resultaten uit onderzoek dat is uitgevoerd door Trendbox op verzoek van het jubilerende SIRE (Stichting Ideële Reclame).

De Stichting Ideële Reclame (Sire) bestaat deze week veertig jaar. Om dat te vieren start de stichting een nieuwe campagne waarbij Nederlandse burgers dit keer zelf maatschappelijke onderwerpen kunnen aankaarten. De multimediale campagne ‘Van ik naar wij’ duurt van 14 augustus tot 26 september en roept mensen op te melden waar zij zich zorgen over maken. Sire is vooral bekend van slogans als ‘De maatschappij dat ben jij’, ‘Je bent een rund als je met vuurwerk stunt’ en ‘Drank maakt meer kapot dan je lief is’.

verwante artikelen

10-11-2006 - Kuijsters, Stibbe (Lowe) en Oosterhout (N=5) in bestuur

Media

Marketing

Economisch