SIRE-pleegouders de beste

05-10-2007 (10:11) - Bureaus

'Pleegouders in beeld’ is het thema dat de vakjury van reclame- en communicatieprofessionals heeft gekozen voor de nieuwe SIRE-campagne in 2008. Gedurende zes weken konden Nederlanders op de SIRE-campagne website ‘U mag het zeggen’ een maatschappelijk onderbelicht onderwerp aandragen of stemmen op een onderwerp. Dit leidde tot 2.703 onderwerpen en 60.470 stemmen. De jury heeft uit de tien  onderwerpen met de meeste stemmen het thema gekozen dat het best voldoet aan de vooraf gestelde uitgangspunten en eisen van SIRE.

Hoewel ‘Pleegouders in beeld’ op de tiende positie staat in de top 10 van meest populaire onderwerpen, heeft de jury met een meerderheid  van stemmen voor dit thema gekozen. ‘Voor de jury is van doorslaggevend belang geweest dat het onderwerp nog relatief weinig aandacht heeft gehad. Wij hopen dat  een SIRE-campagne bijdraagt aan een scherpere beeldvorming rondom pleegouders. Daarnaast kan een SIRE-campagne een motiverende werking hebben naar de huidige pleegouders en een positief effect op het vinden van nieuwe pleeggezinnen’, aldus Dick Molman, CEO Sanoma Uitgevers. Het onderwerp is ingediend door de Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen (NVP).

Media

Marketing

Economisch