Solar Initiative krijgt eer kinderpostzegelontwerp

10-11-2011 (08:29) - Bureaus

Het thema van de Kinderpostzegelactie dit jaar luidt: ‘Geef kinderen een veilig thuis’. PostNL vertrouwde Solar Initiative de opdracht toe. Het bureau ontwierp en fotografeerde een postzegelvel met zes spelende kinderen, die van kleurrijke stroken papier gezamenlijk de contouren van een huis ‘bouwen’. Gisteren werd bekend dat de opbrengst van de Kinderpostzegelactie 2011 maar liefst 10 miljoen euro bedraagt. Een recordbedrag.   

Drie grafisch ontwerpers van Solar Initiative, Rob Giesendorf, Julia Sophia Kind en Matteo Venet, werkten aan het  ontwerp onder leiding van Miguel Gori, creative director en partner van het bureau. 

De opdracht luidde om de zegels te maken rondom het thema: ‘Geef kinderen een veilig thuis’. Ofwel: een veilige leefomgeving, een plek waar kinderen zich beschermd en geborgen voelen in fysiek, emotioneel en sociaal opzicht. PostNL gaf de voorkeur aan een fotografische benadering, met als kernelementen hoop, blijdschap en toegankelijkheid voor een breed publiek. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch