South African Tourism in zee met BCN en 3sixtyfive

12-07-2011 (08:09) - Bureaus

Begin 2011 heeft Big Creative Network in samenwerking met 3sixtyfive de pitch gewonnen voor het account van South African Tourism, het verkeersbureau van Zuid-Afrika. BCN is als full service creatief bureau verantwoordelijk voor de strategie en alle campagnes van het verkeersbureau. BCN heeft 3sixtyfive als social marketing bureau ingeschakeld om samen de social media strategie en social activiteiten op te pakken. 

Gezamenlijk hebben BCN en 3sixtyfive de social marketing strategie uitgewerkt, waarbij de ontwikkeling van een community platform waarop fans, locals en toekomstige Zuid-Afrika reizigers elkaar ontmoeten en van informatie voorzien, centraal staat.

Mies Hofman, Marketing & Communications Manager, over de plannen: ‘We zijn erg enthousiast over de community. Het doel is om een inspirerende plek te bieden waar we Nederlandse reizigers in contact kunnen brengen met elkaar maar ook met lokale Zuid-Afrikanen. Een plek om verhalen, foto’s en video’s te bekijken en ervaringen te delen.’

De eerste stap in het proces was de uitvoering van een online brand scan (of 0-meting) binnen het sociale web. De doelstelling van de brand scan is een beter inzicht te krijgen in de conversaties rondom het merk, Zuid-Afrika en alles wat het land toeristen te bieden heeft. Daarnaast werden in de brand scan concurrerende bestemmingen meegenomen.

Naast deze 0-meting is tevens een Influencer Identification uitgevoerd waarin de meest invloedrijke personen en websites of communities, blogs en fora werden geïdentificeerd, welke betrokken kunnen worden in de te ontwikkelen community of het starten van campagnes. Zowel de brand scan als het identificeren van influencers draagt bij aan het verkrijgen van de juiste inzichten en zorgt voor een juiste fundering waarop de lange termijn strategie kan worden afgestemd. De bevindingen van de brand scan zijn inmiddels meegenomen bij de ontwikkeling van het community platform.
 


Media

Marketing

Economisch