Staatsloterij-gekte duurt voort

09-07-2008 (09:48) - Bureaus

Morgen gaat de Staatsloterij Jackpot van 25 miljoen euro’s er eindelijk uit. De marketingmachine van de loterij draait al enkele weken op volle toeren en dat zonder interventie van Chiel Montagne. Oké, voor de laatste maal twee leuke acties rondom deze geldprijshype. Voor de natgeregende passagiers van buslijn 25 in Den Haag werd het gisteren wel een heel bijzonder ritje. Zij werden door een Staatsloterij Jackpot team verrast met een kans op het miljonairschap. De passagiers kregen een gratis Staatslot uitgereikt eindigend op het toepasselijke getal 25. Tijdens de trekking van vanavond staat de Staatsloterij Jackpot op een historische recordhoogte van 25 miljoen euro. De Jackpot gaat tijdens deze trekking gegarandeerd vallen. De creatie van deze guerrillahandeling was in handen van Linden & Barbosa en Staatsloterij, in samennwerking met promotiebureau Action Team.

Grootste van Europa
Langs de A13 bij Rijswijk stijgt de Staatsloterij Jackpot afgelopen en deze week hoog boven de snelweg uit. Op deze locaties heeft Interbest een reclamemast omgetoverd tot de ‘kermisattractie: De Kop van Jut’ welke hiermee de grootste van Europa is. De dagen worden door een opvallend bord afgeteld tot de trekkingsdag. De Staatsloterij vraagt hiermee op spectaculaire wijze aandacht voor de trekking. De buitenreclamecampagne kwam in razend tempo tot stand, nadat op 10 juni bleek dat de Jackpot niet was gevallen. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Ogilvy en de Nederlandse Staatsloterij en uitgevoerd door Interbest in samenwerking met ZenithOptimedia.

Media

Marketing

Economisch