Staatsloterij Outdoorcampagne van de Maand
09-09-2009 (09:31) - Bureaus
De jury heeft afgelopen week de derde winnaar van de Outdoorcampagne van de Maand gekozen. Na de winnaar van het eerste half jaar van 2009 ‘Rexona’ en de winnaar van juli ‘Vodafone’, heeft de jury de ‘Out of home-campagne’ van de Staatsloterij verkozen tot dé campagne van augustus.
Het initiatief Outdoorcampagne van de Maand (www.outdoorcampagnevandemaand.nl) heeft als doel om aan heel adverterend Nederland de mogelijkheden van buitenreclame te tonen. Hiermee bedoelt men de buitenreclame in alle gangbare verschijningsvormen zoals reclamemasten, steigerdoeken, billboards, abri's, europanelen, driehoeksborden en vervoersreclame. Hierbij kan het gaan om ‘meest opvallend’, ‘meest creatief’, ‘meest doeltreffend’, ‘meest nadrukkelijk’, et cetera.
Maandelijks worden campagnes aan een deskundige vakjury voorgelegd. Deze jury bestaat uit twee personen van elke posterspecialist en één persoon van Brouwer & Partners, waardoor een oneven aantal personen in de jury zit. Namens Kinetic zijn dit Roland Haverbus en Robert van der Starre, namens Media Buitenshuis Specialist zijn dit Aart Kok en Remco Roohé, namens Posterscope zijn dit Roos Groesz en Bas van de Hoogen en namens Brouwer & Partners is dit Alex Ermers.