Starcom en LiveCastr genomineerd voor M&M Award
21-07-2008 (10:17) - Bureaus
Starcom is samen met LiveCastr, een initiatief van IceMobile en Muse, met de Samsung 'Share your Dutch Soul'-campagne genomineerd voor een M&M Award.De uitdaging was om de nieuwe ‘Samsung Soul’ mobiele telefoon te introduceren bij de doelgroep. Door de combinatie van de grootste social community Hyves, Koninginnedag en het grootste digitale billboard van Europa op het Rembrandtplein in Amsterdam, is de doelgroep een nieuwe en innovatieve ervaring geboden met LiveCastr. Door gebruik te maken van nieuwe videotechnologie maakt LiveCastr het mogelijk om live video uit te zenden vanaf mobiele telefoons naar het web.
Consumenten konden zich aanmelden via een speciaal ontwikkelde Hyves promotie en op Koninginnedag ervaringen direct uitzenden op de eigen Hyves profielpagina. In één dag (30 april) is meer dan 20 uur content gegenereerd en hebben ruim 100.000 bezoekers deze content bekeken op de speciale Koninginnedag actiepagina. Tevens heeft de ‘Share your Dutch Soul’-campagne een ongekend hoge salesstijging gerealiseerd en er mede voor gezorgd dat Nokia als marktleider van de ‘troon’ is gestoten!
Donderdag 11 september zal in Londen de prijsuitreiking plaatsvinden. De case is te vinden op www.starcom.nl, klik op ‘cases’.