TBWA en Heineken back to the 80’s
09-07-2009 (09:56) - Bureaus
Heineken introduceert deze zomer de Heineken Cassettestick, verkrijgbaar in een actieverpakking met 6 blikjes Heineken. De campagne rondom de jaren ’80-stick komt uit de koker van TBWA.
De USB-stick in de vorm van een eighties cassettebandje heeft een opslagcapaciteit van 2GB. Naast de Heineken Cassettestick zijn er bovendien 3 gratis nummers, waarvan ten minste één unieke cover, die je kunt downloaden via Heineken.nl. De actieverpakking met een sixpack Heineken blikjes plus een Cassettestick is voor een consumentenadviesprijs van 9,99 euro te koop bij vrijwel alle supermarkten.
De Heineken Cassettestick wordt gepromoot met onder andere een tv-commercial waarin het geknoei met het ouderwetse cassettebandje uit de jaren ’80 wordt afgezet tegen het gebruiksgemak van de moderne USB-stick. De commercial bevat een vertrouwde stem voor wie uit het TopPop-tijdperk afkomstig is: Ad Visser prijst in de commercial de Heineken Cassettestick aan.