TBWA\BEC: Nederlander is muziekjunk

27-05-2009 (09:55) - Bureaus

Nederlanders blijken moeilijk één maand zonder muziek te kunnen. Op de vraag welke van de vier vrijetijdsbestedingen men het moeilijkst zou kunnen missen staat het dagelijks nieuws op één (45 procent), op de voet gevolgd door muziek (41 procent). Sport (7 procent) en cultuur (5 procent) blijken geen echte concurrenten en zijn gemakkelijker één maand misbaar voor de Nederlander. Dit blijkt uit een representatief landelijk onderzoek dat in opdracht van communicatieadviesbureau TBWA\Brand Experience Company (TBWA\BEC) is uitgevoerd door Trendbox.
 
Het onderzoek laat zien hoe muziek geconsumeerd wordt en welke rol muziek speelt in de belevingswereld van de Nederlander. Muziek blijkt ook van grote invloed op de gemoedstoestand van mensen. 73 procent van de Nederlanders zegt dat muziek hen geregeld van een slecht humeur afhelpt; 80 procent luistert bijna dagelijks naar muziek, voornamelijk via de radio. Er kan dan ook gesteld worden dat muziek een essentieel onderdeel van het dagelijks leven vormt.
 
Onderzoeksbureau Trendbox heeft dit onderzoek in opdracht van TBWA\BEC uitgevoerd, gebruik makend van het ‘Het Nationale Panel’. De totale Nederlandse steekproef is van 16 tot en met 65 jaar. Het online veldwerk werd uitgevoerd van 22 april tot en met 6 mei 2009.
 


Reacties

Tbwa 5Cbec nederlander is muziekjunk 11151 .. Smashing :)
www.reclameweek.nl @ 30-04-2011 01:30 uur
Tbwa 5Cbec nederlander is muziekjunk 11151 .. Great! :)
www.reclameweek.nl @ 13-06-2011 02:58 uur

Media

Marketing

Economisch