Ten Velden en De Boer winnen Buspitch

18-06-2008 (09:42) - Bureaus

Judith ten Velden en Adinda de Boer zijn door een vijfkoppige internationale jury uitgeroepen tot winnaars van de Cebuco Buspitch, die dit jaar voor het eerst georganiseerd werd door Cebuco samen met JongeHonden en Uniekaas. Nipte tweede werden Sander van de Vlasakker en Ramalan Sadjid. Beide teams hadden hun concept gebaseerd op de traditionele Delftsblauwe tegeltjeswijsheden. De JongeHonden-teams werden onderweg naar Cannes gebrieft door marketingmanager Jan de Mol van Uniekaas. Opdracht was de vernieuwde propositie van Uniekaas te communiceren door middel van een dagbladcampagne die bovendien is uit rollen naar een multimediaal concept. Door hun kazen lang te laten rijpen (tijd is smaak) en er geen kunstmatige stoffen aan toe te voegen, onderscheidt Uniekaas zich van andere kaasmerken.

180 Amsterdam
De jury, die bestond uit Stephan Vogel (Ogilvy Frankfurt), Marco de Boer (Artmiks Amsterdam), Magnus Olsson (Saatchi & Saatchi), Jan de Mol (marketingmanager UnieKaas) en Masa Kawamura (180 Amsterdam), kwam vrij snel tot een shortlist, maar de topvier leverde flinke discussies op. De twee beste teams hebben een stage gewonnen bij een van de prestigieuze bureaus Saatchi London of Ogilvy Frankfurt.

Media

Marketing

Economisch