TENQ licht MBO’ers voor

10-09-2008 (10:06) - Bureaus

Soa Aids Nederland heeft voor de tweede maal voor jongerenzender TENQ gekozen om op een vernieuwende manier jongeren te bereiken. De nieuwste Vrij Veilig-commercial is tot en met 30 september te zien op de schermen van TENQ binnen de muren van vijftig MBO-scholen. Soa Aids Nederland maakt gebruik van de segmentatiemogelijkheden van TENQ door de commercial alleen op MBO-scholen te vertonen en door na afloop van iedere commercial te communiceren waar de dichtstbijzijnde GGD zich bevindt in de omgeving van de betreffende school. De hoofdrollen in deze campagne worden gespeeld door het monster van Frankenstein en zijn liefje Sally. In drie korte filmpjes stimuleert Soa Aids Nederland jongeren zich vaker te laten testen op soa’s.

GGD

De keuze voor TENQ was snel gemaakt: ‘TENQ biedt ons de unieke mogelijkheid om bij de promotie van de campagne zowel op opleidingsniveau als op plaats te segmenteren. We vertonen de campagne alleen op MBO-scholen omdat de gemiddelde leeftijd daar hoger is dan op middelbare scholen en op iedere school laten we een tag-on zien met het adres van de dichtstbijzijnde GGD. Dit maakt de campagne persoonlijker en doeltreffender’, aldus Filippo Zimbile, programmaleider publiekscommunicatie Soa Aids Nederland.  TENQ is een initiatief van Stichting WaterWijs en is sinds de lancering in oktober 2006 in korte tijd uitgegroeid tot de grootste jongerenzender op middelbare scholen. Het bestaat uit een strak vormgegeven waterapparaat met ingebouwd beeldscherm waarop dagelijks een nieuwe uitzending is te zien. Het platform gaat de strijd aan tegen overgewicht bij jongeren door het drinken van water aantrekkelijk en makkelijk te maken.

Media

Marketing

Economisch