TMG Crossmedia Divisie maakt campagne De Collecte

22-09-2011 (08:45) - Bureaus

TMG Crossmedia Divisie heeft in opdracht van Stichting Collecteplan de campagne voor ‘De Collecte’ ontwikkeld, te beginnen met een online film, te zien op www.decollecte.nl. 

Als gevolg van de bezuinigingen en de recessie geeft de overheid steeds minder steun en subsidies aan maatschappelijke projecten. Daarom is het werk van alle goede doelen-organisaties nu belangrijker dan ooit. Deze organisaties zijn voor een groot deel afhankelijk van giften, zoals de huis-aan-huiscollecte. Alhoewel het gros van de Nederlanders nog steeds sympathiek staat tegenover de huis-aan-huis collecte, heeft deze belangrijke vorm van fondfsenwerving de laatste tijd toch last van negatieve perceptieontwikkeling: uit onderzoek blijkt dat Nederlanders de collecte een beetje ouderwets vinden. En men vindt dat de collectant vaak ongelegen komt. 

De TMG Crossmedia Divisie heeft decampagne ontwikkelt om deze negatieve perceptieontwikkeling een halt toe te roepen en de urgentie van de collecte te benadrukken.  

 


Media

Marketing

Economisch