Universiteit Utrecht start viralcompetitie

31-08-2009 (09:41) - Bureaus

De Universiteit Utrecht start vandaag samen met CreatAd een viral-competitie voor haar (inter)nationale marketingcampagne. CreatAd is een platform dat gespecialiseerd is in het opzetten van ‘user-generated advertising campaigns’. De Universiteit Utrecht beoogt met deze samenwerking virals te genereren die in één oogopslag laten zien waarom de Universiteit Utrecht de beste plek is voor getalenteerde en ambitieuze studenten om te gaan studeren. De beste inzendingen in de competitie worden gebruikt in de universitaire marketingcampagne.

De Universiteit Utrecht is de eerste Nederlandse universiteit die het publiek vraagt mee te denken met een viral-campagne die zich richt op de (inter)nationale studiekiezer.

Bas Schreiner, manager marketingcommunicatie van de Universiteit Utrecht: ‘Creatieve talenten worden uitgedaagd om een design, animatie of video te maken over de Universiteit Utrecht, een unieke mogelijkheid voor ambitieuze jong creatieven om mee te werken aan onze campagne.’ Deelnemers kunnen hun inzendingen direct koppelen aan Hyves, Facebook en Twitter om het virale aspect van de wedstrijd meer kracht bij te zetten. Met de creatieve inbreng van jongeren en de integratie met hun favoriete sociale netwerken krijgt de campagne een meer persoonlijk karakter en kunnen studiekiezers en studenten zich er makkelijker mee identificeren. Sander de Jonge, oprichter CreatAd: ‘Het is belangrijk dat de Universiteit Utrecht hiermee uitstraalt dat de campagne voor en met de doelgroep opgezet wordt.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch