UPC gaat naar LaComunidad
19-08-2008 (09:52) - Bureaus
Na een bureauoriëntatie heeft internationale kabelonderneming UPC Broadband (UPC) de interactieve communicatieactiviteiten bij LaComunidad ondergebracht. Als eerste opdracht voor UPC heeft het Amsterdamse digital branding agency een online campagne ontwikkeld rondom de Olympische Spelen in Beijing. UPC had het doel om HDTV (High Definition TV) online onder de aandacht brengen. Daarvoor schakelde het LaComunidad in, dat de interactieve campagne Watch Beijing with me! bedacht. De Olympisch Spelen leek het perfecte evenement om de aandacht te vestigen op de superieure beeld- en geluidskwaliteit van HDTV van UPC - net alsof je er zelf bij bent. Onderdeel van het concept is een online applicatie waarmee UPC huidige en nieuwe klanten aanmoedigt om de Olympische Spelen samen met vrienden in HD te bekijken. Op de website www.upcolympics.com/nl kunnen mensen samen met vrienden hun eigen Olympische stadion samenstellen en prijzen winnen. Verder worden bestaande UPC-klanten uitgedaagd als merkambassadeurs op te treden. Virale seeding, buzz pr en social media optimalisatie neemt LaComunidad dochter SocialMedia8 voor haar rekening.