UPC scoort op TMF

24-08-2007 (11:54) - Bureaus

Toen het Amsterdamse PR-bureau SolidGround hulp nodig had bij het maken en produceren van een geïntegreerde ‘Zorgeloos Internet’-campagne voor Kabel- en mediabedrijf UPC, kwamen ze uit bij reclamebureau cherish. De campagne die in augustus 2007 door heel Nederland van start gaat, integreert drie tv-commercials die een maand lang te zien zullen zijn op TMF, en websites voor kinderen, jongeren (de hoofddoelgroep), docenten en ouders. De commercials en websites begeleiden hen bij het maken van de juiste keuzes op internet en zijn allen bedacht, ontwikkeld en geproduceerd door cherish.

Doel van de campagne is het bewuster maken van ouders, onderwijzers, tieners én jongere kinderen voor de gevaren en risico’s op het Internet. Geen overbodige luxe, aangezien volgens de statistieken 98 procent van de Nederlandse jeugd regelmatig op het Internet te vinden is. Maar liefst 40 procent hiervan wordt slachtoffer van onder andere treitermail, bedreigingen, stalken of het online zetten van privé-foto’s en filmpjes, ook wel 'cyberpesten' genoemd. De tv-commercials zijn inmiddels zo goed ontvangen, dat ze al werden besproken bij TMF’s Reaction.

meer over cherish:

24-07-2007 - Mattel naar cherish

meer over Solid Ground:


Media

Marketing

Economisch