Urbanology wint pitch Rode Kruis

15-07-2008 (09:59) - Bureaus

Het Nederlandse Rode Kruis is de meest recente klant van Urbanology. Urbanology won een pitch, die de internationale hulporganisatie uitschreef voor het thema respect en diversiteit. De campagne heeft als doel respect voor diversiteit in de samenleving tot uiting te brengen. Het Rode Kruis wil hiermee laten zien dat respect de basis is voor het vrijwilligerswerk, namelijk hulp bieden ongeacht leeftijd, ras, religie, achtergrond of politieke voorkeur. Zonder respect is er geen dialoog. Zonder respect is er geen ontmoeting. Zonder respect is er geen hulp. Het initiatief om deze gedachte massaal uit te dragen komt voort uit het fundament van de Internationale Rode Kruis Beweging. Nederland neemt het voortouw en lanceert als allereerste Rode Kruis Beweging de Respectcampagne op 21 september, de Dag van de Internationale Vrede. Urbanology zal de campagne uitvoeren met het concept: een kijkje in het leven van een ander. Dit wordt aangestuurd door een online campagne en er wordt een wedstrijd aan gekoppeld die op een community site gaat lopen vanaf september.

Media

Marketing

Economisch