Vandejong gaat Royaal Zuid
16-12-2008 (10:09) - Bureaus
Voor consortium Royaal Zuid ontwikkelde communicatiebureau Vandejong het communicatieconcept voor de verkoopcampagne van Miles Building, het eerste koopwoningblok op de Amsterdamse Zuidas. Royaal Zuid is een samenwerkingsverband tussen ERA Bouw, Prospect Zuidas en Bouwfonds Ontwikkeling dat vier bijzondere kavels op de Zuidas realiseert. Vandejong bedacht voor deze vier kavels de namen en creëerde voor het eerste gebouw, Miles building, een verkoopcampagne. In samenwerking met fotograaf Maurice Scheltens en setdresser Liesbeth Abbenes, zijn voor de campagne Miles Building-maquettes nagebouwd die passen bij de kosmopolitische levensstijl van de toekomstige bewoners. De campagne bestaat onder andere uit brochures, een website, banners en bouwborden, en heeft een zeer onderscheidend karakter dat past bij de ambitie en attitude van de Zuidas. Dit wordt in de campagneregel onderbouwd. Miles Building, Access to a new Amsterdam, where your perfume is french, your tailor is British, the cooks are Italian, the cars German and everything is organised by the Dutch.Strategie: Vandejong/Marieke Kitzen, Eric Wie
Creatie: Vandejong/Stephan Achterberg, Christine Haldemann, Eric Wie
Projectmanagement: Vandejong/Inge Broere, Alwine Dijkstal
Campagnebeeld: Maurice Scheltens, Liesbeth Abbenes, Jeremy Bierer