VEA fucks the brand
13-09-2007 (11:09) - Bureaus
Dat mensen (ongevraagd) met merken aan de haal gaan, zie je aan trends als adbusting, photofucken (op GeenStijl) en diverse zelfgemaakte spoofs van advertenties en commercials van merken zoals Volkswagen Polo, Menthos & Coke Light. Maar welke bedrijven nodigen de consument uit om met het merk aan de slag te gaan? Welke merken durven zich echt open te stellen? En wat levert dat op? Hierover gaat de Re:set sessie ‘Fuck with the brand’. Creative directors zoals Dagan Cohen (DraftFCB) en Bram de Rooij (EuroRSCG 4D) vertellen hoe reclamebureaus het ‘merk-interventie’ fenomeen in goede banen kunnen leiden. Tijdens de sessie zal innovator Mark Hoekstra (BRIGHT / geektechnique.org) enkele creatieven en kunstenaars begeleiden met Projection Bombing, laser graffiti, ofwel de moderne variant van wildplakken. De sessie wordt afgesloten met een discussie tussen de grote merken, waarbij zij hun ervaringen met co-creation delen. Hoe gaan ze ermee om? Proberen ze het in de hand te houden of kunnen ze het los laten? Aanmelden kan via Anouk@VEA.nl.meer over VEA:
11-09-2007 - VEA kijkt in de toekomst op e.day
03-09-2007 - VEA in de schoolbanken
16-07-2007 - Creatief met Cobra
11-07-2007 - Communicatie man/vrouw van het Jaar
26-06-2007 - VEA praat na over Cannes
06-06-2007 - Reclame Rakkers achter VEA-expo
04-06-2007 - VEA: ‘Tweede Kamer doet aan schijnbeleid’
23-05-2007 - VEA viert verjaardag in Cobra