VEA’s Evolve krijgt een 8

20-08-2009 (08:56) - Bureaus

De VEA heeft de afgelopen zes maanden vier nieuwe online trainingen met succes in de markt gezet. Initiatiefnemer van de trainingen is VEA vakgroep Evolve. Voorzitter Nathalie Peters (digilogue) is zeer te spreken over de 8 die door de cursisten werd gegeven: ‘Wij zijn een club van interactieve vakidioten en wij wilden een bijdrage leveren aan het groeiende interactieve vak. Uit de evaluatie blijkt dat de cursisten uiterst tevreden zijn met het aanbod. Gelukkig maar, als bureau kun je niet meer zonder die online kennis.’

 

De vakgroep zag al tijdig de kansen binnen de online markt toenemen en wilde een bijdrage leveren aan het groeiende interactieve vak. De toekomst voor de online advertentiemarkt ziet er veelbelovend uit. Dit komt door de veranderingen van methodes binnen de advertentiemark, maar ook ontwikkelingen buiten de advertentiemarkt dragen hierbij aan.

Denk bijvoorbeeld aan de toename van het gebruik van Internet: bijna 7,5 miljoen Nederlanders van 16-74 jaar winkelde via internet in 2008. Maar ook de doelgroepen worden breder: bij de leeftijdsgroep 35-49 blijkt de gemiddelde surftijd per week met 22 procent te zijn gestegen, terwijl de groep 50+ ers dat gebruik maakt van internet snel groeit. 

 

De door de VEA gegeven online opleidingen zijn bedoeld om inzicht te geven over de mogelijkheden van het online vak aan mensen die in de offline reclame & media branche werkzaam zijn. De opleidingen zijn eveneens geschikt voor diegenen die net starten in de online branche, zij krijgen alle basisbeginselen direct degelijk bijgebracht.

Een van de cursisten kan het geleerde naar volle tevredenheid in de praktijk brengen: ‘De voor mij onbekende (en veel) informatie wordt op een aantrekkelijke manier gepresenteerd, waardoor ik nu meer structuur heb in de wirwar aan termen in de wereld van online.’ Deze cursus gaat in het najaar van start.

 

Inschrijven voor het nieuwe seizoen kan hier.

 


VEA

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch