VEA’s MTV-case succesvol
21-02-2008 (09:54) - Bureaus
Op de dag van de liefde, 14 februari, heeft VEA commissie Evolve 2.0 in samenwerking met MTV Networks een interactieve case gebrieft aan jong talent in huis bij MTV Networks. Dat er liefde is voor het vak interactieve marketingcommunicatie is wel gebleken uit het enthousiasme van de deelnemers aan de Dag van het Interactieve Talent (dit) en de ruim 130 inschrijvingen op het dit-platform. Het platform, www.dit2008.nl, is de aangewezen plek voor talenten om zich te profileren. Begeleid door de beste mensen uit de reclame- en communicatiewereld is dit de kans om een onuitwisbare indruk te maken op vakgenoten. En het begin van een glansrijke carrière.Jasper Hundepool, voorzitter Evolve 2.0: ‘Dit jaar is MTV Networks een samenwerking met ons aangegaan. Wij zijn erg blij dat MTV Networks de liefde voor het interactieve vak met ons deelt en daardoor graag meewerkt om jong talent te enthousiasmeren en te steunen voor een carrière in het vak.’ Het merk MTV heeft een real case beschikbaar gesteld. Ook zal MTV Networks deelnemen in de jury om de winnende teams te nomineren voor een dit-Award tijdens de Spindays. Om als talent in aanmerking te komen voor een elevatorpitch op de Spindays, moeten ze eerst een ditje aanmaken op de website www.dit2008.nl.'
Jong creatief talent ontwikkelt aan de hand van de briefing van MTV Networks voorstellen voor het interactieve deel van de MTV brandcampagne. Op 1 maart moet de interactieve case uitgewerkt en ingeleverd zijn. De gemaakte cases worden beoordeeld door de commissie Evolve 2.0 en professionals uit het vak.
De zes beste campagnevoorstellen worden uitgekozen om deel te nemen aan de masterclass van de Dag van het Interactief Talent op 14 maart bij MTV Networks. Uit deze zes voorstellen worden de drie beste campagnes, die de talenten onder begeleiding van professionals en digitale schetsers hebben gemaakt, uitgekozen om door te gaan naar de Spindays op 20 maart en worden daar beoordeeld door een vakjury die bestaat uit Jeroen de Bakker, Igor Milder (LostBoys), Sebastiaan van Rijnsoever (Qi) en Robin Blitzblum (MTV Networks).