Viral: walvissen redden met Greenpeace

28-01-2008 (11:07) - Bureaus

Als kick-off van de campagne heeft Greenpeace International afgelopen zaterdag 19 januari 2008 wereldwijd 900 van haar Whale Defenders een viral (een digitale boodschap via e-mail) verstrekt om nieuwe donateurs te werven. De viral laat Greenpeace in actie zien.
Om de walvissen te redden wagen mensen van Greenpeace hun leven, in kleine boten met spandoeken. De viral kan aan familie, vrienden en bekenden, voorzien van een persoonlijke boodschap, worden doorgestuurd. De persoonlijke boodschappen verschijnen op de diverse spandoeken die in de viral te zien zijn. Door de directe vorm van aanspreken hoopt Greenpeace mensen zelf aan te zetten tot actie. Het motto van Greenpeace is 'every person counts'.
Met het ingezamelde geld kan Greenpeace haar strijd voortzetten. Nevendoel is de werving van nieuwe Whale Defenders. De viral is gemaakt door Fundament All Media.
Klik hier om deze te bekijken.

Media

Marketing

Economisch