VIS verliest John Miller aan KSM

17-11-2008 (09:42) - Bureaus

Het herenmode-account John Miller komt na een langdurende pitch terecht bij KSM. Van Winkel Fashions, eigenaar van John Miller, heeft een voorkeur voor de retailbenadering van het Amsterdamse bureau. De ideeën van concurrent VIS Free Format Communicatie concentreren zich op de ontwikkeling van het merk. Aan drie bureaus, waaronder KSM en VIS, werd gevraagd het noodzakelijke merkgevoel te demonstreren. Beide gaven later hun visies op de ambitieuze groeidoelstelling die geheel moest voortkomen uit communicatie-inspanningen. KSM adviseerde John Miller meer dominantie na te streven op de winkelvloer. Inzet van opvallend promotiemateriaal zou de presence moeten verbeteren. VIS deed op eigen initiatief een kleinschalig onderzoek. Daarin werd bekendheid en imago in het retailkanaal en bij potentiële kopers gemeten. Brand awareness en de kracht van het merk bleken beduidend lager dan verwacht, evenals de bereidheid van dealers om promotiemateriaal te adopteren. In het vijfpuntenplan van VIS waren gecontroleerde groei en merkenbouw op lange termijn de voornaamste speerpunten.

Media

Marketing

Economisch