Vlaamse adverteerders eren reclamebureaus

17-12-2007 (10:44) - Bureaus

De Belgische Short List heeft net de 12e editie van haar adverteerderonderzoek afgerond. Voor de eerste maal worden ook de drie Short List-spiegels boven de doopvont gehouden. De spiegels werden door de 100 deelnemende adverteerders toegekend aan de bureaus die het best scoren in het onderzoek op gebied van strategie, creativiteit en efficiëntie. LG&F ging met de eerste twee spiegels aan de haal. I-Do kreeg de efficiency-spiegel. ‘De spiegels zijn geen trofee en geen prijs,’ lichten Liliane Loos en Hilde Jonckers, managing partners bij Short List toe. ‘Wij bekijken ze als een erkenning voor goed en opgemerkt werk. De spiegel heeft een dubbele betekenis: het is tegelijkertijd een bekroning én een kattenbel. De spiegels moedigen de winnaars aan om zichzelf in vraag te blijven stellen, want wie kwaliteit en zelfreflectie combineert, heeft een winnende kaart in handen.’

De spiegels werden aan de bekroonde bureaus uitgereikt door de adverteerders zelf. Die voor strategisch werk en creativiteit, kreeg LG&F uit de handen van Barbara Vangheluwe, branding advertising manager bij Proximus. I-Do kreeg de efficiency-spiegel aangereikt door Annemarie De Vreese, marketingmanager bij Essent.

Media

Marketing

Economisch