W+K maakt Nike’s ‘Here I Am’

20-02-2008 (10:17) - Bureaus

Recent is de Pan-Europese campagne ‘Here I Am’ van NikeWomen van start gegaan. De nieuwe marketingcampagne heeft als doel de waardering van vrouwen in sport te verhogen en tegelijkertijd een nieuwe generatie vrouwelijke atleten te inspireren. Een aantal jonge atletes zal NikeWomen ondersteunen in het uitdragen van de boodschap. Voor de campagne ‘Here I Am’ wordt gebruik gemaakt van advertenties in print, promotie op retaillocaties en online marketing.


Voor de campagne heeft Nike samengewerkt met een groep jonge vrouwelijke atleten uit uiteenlopende Europese landen, zoals Perri Shakes-Drayton (UK), Fabienne Nadarajah (Oostenrijk) en onze eigen Anouk Hoogendijk. Zij helpen bij het uitdragen van de boodschap. ‘Al deze atletes tonen een enorme passie, kracht en wilskracht. Het zijn stuk voor stuk uitstekende voorbeelden van hoe je hindernissen kunt overwinnen, ambities kunt verwezenlijken en je wildste dromen kan doen uitkomen. Deze dames hebben een ongeëvenaarde hoeveelheid optimisme, vertrouwen en wilskracht. Dit spat echt van ze af’, aldus John Norman, Executive Creative Director van Wieden+Kennedy.



‘Here I Am’ is ontwikkeld door reclamebureau Wieden+Kennedy uit Amsterdam, in nauwe samenwerking met Nike’s Europese marketingteam. Bij de ‘Here I Am’ campagne wordt gebruik gemaakt van print advertenties, winkelaankleding en online promoties.

Verder biedt Nike op haar website www.nikewomen.com, video-interviews met de deelnemende atleten, alsook beeldmateriaal, een videocompilatie en informatie over haar nieuwe collectie.

Media

Marketing

Economisch