‘W+K terecht grootste winnaar'
29-07-2011 (09:27) - Bureaus
Een maand na het voor Nederlandse bureaus behoorlijk succesvol verlopen 58ste Cannes Advertising Festival presenteert ReclameWeek.nl de uitslag van ons eigen onderzoek. Welk bureau met welke campagne is de meest terechte winnaar volgens de bezoekers van de site?
Welnu, Wieden+Kennedy verzamelde volgens 28 procent niet voor niets de meeste Leeuwen namens Nederland dankzij de ‘Write the Future’-campagne gemaakt in opdracht van Nike. Een goede tweede is de MINI Countryman-campagne van BSUR dat met 26 procent W+K op de voet volgde in de poll. Goede derde werd de strippende dikzak die een tijd lang een reclamemast van Interbest sierde, een project van Y&R Not Just Film.
Met 14 procent staat DDB Amsterdams Volkswagen-commercial op plek 4. Het oude vrouwtje viel goed in de smaak. Op vijf komen we nogmaals W+K tegen, ditmaal met het minder populaire werk voor Heinekens ‘The Date’ en ‘The Entrance’. Onderaan in de poll eindigde met vier procent de STR Bottle van Heineken uit de koker van Iris en dBOD.