W+K weer grote kanshebber in Cannes
24-06-2011 (09:03) - Bureaus
In een aangenaam warm en behoorlijk druk Cannes kan Wieden+Kennedy zich op gaan maken voor nog meer Leeuwen. Maar liefst viermaal staat het bureau op de shortlist Film. Het gaat om de ‘Heineken - The Entrance’ campagne die twee vermeldingen krijgt, Heinekens ‘The Date’ en het eerder bekroonde ‘Write the Future’ voor Nike.
Ook Tribal DDB (dat vorig jaar goed scoorde op het Festival voor Philips-campagnes) heeft drie nominaties op zak. Alledrie zijn voor Philips’ ‘Wake up the town’. DDB Amsterdam kan een Leeuw binnen slepen met het ‘Oude vrouwtje’ van Volkswagen en Centraal Beheer Achmea’s ‘Picknick’.
Tenslotte zitten ook TBWA\NEBOKO (IDFA), 180 Amsterdam (SIRE), BSUR (MINI) en Selmore (De Bijenkorf) nog in de race voor een Bronzen, Zilveren of zelfs Gouden Leeuw.
Jelmar Hufen van Comrad won een Young Director Award in de categorie European Test Commercials voor de film ‘Femme-o-matic’.