WEDA ontwikkelt nieuw beeldmerk Fries Museum
30-06-2011 (09:07) - Bureaus
WEDA Design & Advertising heeft het nieuwe beeldmerk voor het Fries Museum als onderdeel van de geheel nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. Dit beeldmerk geeft letterlijk de centrale plek weer die het Fries Museum in de Friese maatschappij inneemt: door het Friese bezittelijke voornaamwoord ‘ús’ in het woordbeeld te plaatsen, is het Fries Museum een museum ‘van alle Friezen’. En het beeldmerk zelf meteen een pay-off.
WEDA Design & Advertising heeft in samenwerking met het Fries Museum bovendien de verschillende dimensies van het merk weergegeven in een brandcube. Het ontwikkelen van het beeldmerk als onderdeel van de nieuwe identiteit, is de eerste communicatieve stap op weg naar de opening van de nieuwe huisvesting van het Fries Museum in 2013. In deze identiteit speelt ook het door WEDA ontwikkelde font – gebaseerd op het architectonische lijnenspel van het nieuwe museumgebouw – een belangrijke rol.
