Whizpr steunt initiatief Artmiks
26-08-2008 (10:24) - Bureaus
PR-bureau Whizpr ondersteunt een jaar lang kosteloos de publiekscampagne Less Feels Better, een initiatief van reclamebureau Artmiks. De campagne beoogt zoveel mogelijk mensen bewust te maken van het feit dat vermindering van consumptie een beter gevoel geeft. Minder eten, minder vaak de auto nemen, minder hard rijden, minder printen en minder geld uitgeven resulteert in een goed gevoel en beschadigt onze planeet een stuk minder. ‘De huidige economie is gebaseerd op groei. Als je succesvol bent koop je meer, gebruik je meer, heb je meer. Helaas doet al dit ‘meer’ onze planeet niet veel goeds: het heeft onophoudelijke druk op energiebronnen en het ecosysteem tot gevolg’, zegt Marco de Boer, directeur van Artmiks. ‘Ons doel is onze eigen creativiteit en die van de mensen met wie wij dagelijks privé en zakelijk te maken hebben, aan te spreken om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Veel berichtgeving over het terugbrengen van de vervuiling van de planeet is zo negatief, gericht op wat we zouden moeten, waardoor je er op slag geen zin meer in hebt. Wij zijn er van overtuigd dat het voor onszelf beter is om te minderen en dat het daarbij ook nog leuk is om niet alsmaar bezig te zijn met meer, meer, meer. Uit onderzoek blijkt dat je daar alleen maar ongelukkig van wordt, en dat gun je toch niemand?’Less Feels Better
De Less Feels Better-campagne is gestart tijdens het jaarlijkse Cannes Lions Festival, waar USB-polsbandjes zijn uitgedeeld onder creatieven met daarop de logo’s en het volledige campagnemateriaal. Artmiks hoopt reclamebureaus, ondernemingen en individuen wereldwijd aan te zetten op een creatieve manier Less Feels Better lokaal te steunen. Originele deelprojecten in binnen- en buitenland motiveren mensen te minderen en zich daardoor beter te voelen, zo zijn momenteel stickers in omloop voor 1- en 2-euromunten met de tekst 'Spending Less Feels Better'. Iedereen kan een eigen deelproject starten en ondersteunen met een mini-website op www.lessfeelsbetter.net, de campagnesite die ook campagnemateriaal, logo's en virale middelen biedt.