Wie maakt de nieuwe Walking Fridge-spot?

19-05-2009 (09:42) - Bureaus

Heineken  Nederland  geeft tot eind juni videotalent  een  kans  om  een  vervolg  te  maken  op  de  Walking Fridge-commercial waarin een Poolse aannemer in plaats van een inloopkoelkast een
koelkast op pootjes maakt. Dit gebeurt in samenwerking met de viral talent community  van  Brandfighters,  het  online  platform  waarop videotalenten ingeschakeld worden om viral video’s maken. Op  basis  van  een creatieve briefing gaan de videotalenten aan de slag en laten  zien  hoe  de  lopende  koelkast  deze  zomer  van  pas komt. Van de inzendingen wordt door de community zelf, door Brandfighters, door Heineken en  door TBWA\NEBOKO de top 10 uitgekozen. Deze tien winnen hiermee een bedrag aan prijzengeld.

‘Door het laten maken van zoveel mogelijk video’s is de kans groter dat er één  hele  sterke  viral  tussen  zit die ook echt succes kan hebben’, zegt Oskar   Bolhuis  van  Brandfighters.  ‘De  gedachte  achter  de  opzet  van Brandfighters  is  dat  je door het inschakelen van de community  inzichten vanuit  de  doelgroep zelf krijgt. Dat maakt het niet alleen makkelijker om toe  te  treden  tot  sociale  netwerken,  maar  je krijgt zo keuze uit een YouTube-pagina vol virals, in plaats van dat je alle kaarten moet zetten op één viral”.

In  het  huidige  medialandschap  is het voor merken moeilijk om contact te krijgen  met  de  consument. Het concept van Brandfighters is er op gericht reclame   te   maken   vanuit   de   consument,   wat   bijdraagt   aan  de geloofwaardigheid en relevantie van de reclame. Hierdoor zal de reclame ook eerder binnen sociale netwerken geaccepteerd worden..

‘Deze  nieuwe manier van werken sluit goed aan bij de behoefte van Heineken om  de  consument  meer  bij het merk te betrekken’, aldus Floris Cobelens, marketing  manager  Heineken.  ‘Uit  onderzoek  van Brandfighters bleek dat maarliefst  38 procent  van de creatieven het liefst een viral maken voor Heineken en  het  merk  daarmee  als  eerste keus voor deze groep geldt. Dit spreekt natuurlijk erg aan.’

 


Reacties

Maakt Heineken hier niet dezelfde fout als KPN met 'Goeiemoggel'? Ik bedoel: door té lang door te gaan met een idee dat in de basis sterk was, maar vervolgens een tragisch verval vertoont met een buffel? De tijd zal het leren. Biertje iemand?
niles @ 19-05-2009 10:29 uur
ik zie het wel voor me, hoor: een koelkast op zijn kant op een grote gasbrander in een restaurant, waar zo'n Chinese kok achter staat die vraagt welke saus je wilt.
Een lepeltje van het sapje erin doet en dan driftig begint te roerbakken.

Wokking Fridge
Walter @ 19-05-2009 10:37 uur
Grappig, BRANDfighters werkt voor HEINEKEN. Zou Brandfighters ook voor Brand kunnen werken. Of is Brand al van Heineken?
Joost @ 22-05-2009 09:55 uur

Media

Marketing

Economisch