ZUMO. regelt alles
24-10-2007 (10:46) - Bureaus
Er is weer een bureau bij, en naar eigen zeggen een die alles, maar dan ook alles regelt. Below the line activiteiten zijn de laatste jaren een steeds grotere rol gaan spelen in de marketing plannen van bedrijven. BTL activiteiten zijn dusdanig geprofessionaliseerd dat deze activiteiten vragen om verschillende specialisten. ZUMO. is het eerste full operational bureau waarbij bedrijven deze activiteiten kunnen outsourcen. ZUMO. the full operational agency staat boven alle preferred suppliers en moet gezien worden als de uitvoerend-producent voor de klant.‘Het traditionele reclame bureau, één van de preferred suppliers is een onderdeel geworden van de organigram, ze hebben hun specialisme en moeten sec daarvoor effectief worden ingezet’ aan het woord is Geert Esmeyer, ‘Zumo neemt alle BTL Marcom activiteiten uit handen van de klant, wij regelen alles! De klant kan zich weer bezig houden met zijn core-business en Zumo blijft het enige aanspreekpunt, duidelijkheid dus!’‘Dit levert direct voordelen op voor de klant ; kostenbesparing, tijdwinst voor eigen personeel, minder administratie.’ zo meldt Allan Bernardo. ZUMO. the full operational agency is een initiatief van Allan Bernardo en Geert Esmeyer. Bernardo en Esmeyer kennen elkaar vanuit Sagatiba Europe BV, waar ze in 2005 hebben meegewerkt aan de Europese introductie. Esmeyer gespecialiseerd in BTL marketing en sinds 1999 werkzaam geweest bij o.a. TV8, Universal Media, JTI/Camel, Sagatiba Europe en British American Tobacco. Bernardo is oprichter van Shaken or Stirred, een (cocktail-)bartender organisatie gespecialiseerd in totaal conceptontwikkeling voor de drankindustrie. Door de ruime ervaring aan klantzijde weet het bureau precies waar de behoefte van de klant zich bevindt.