Brons in Cannes voor My name is Peter en A Piece of Ajax

23-06-2022 (21:47) - Cannes

Op dag vier pakken Creative Agency The Family Amsterdam en One:Nil, creatief bureau in de sport beide Brons voor respectievelijk My Name is Peter in opdracht van WomenInc/Brandguru en voor A Piece of Ajax in opdracht van AFC Ajax.
 
The Family Amsterdam ging voor My Name is Peter met Brons aan de haal in de categorie Media. My name is Peter is een social media campagne die slim gebruik maakt van LinkedIn en invloedrijke vrouwen om de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in topfuncties onder de aandacht te brengen en het feit dat er zelfs meer CEO's zijn die Peter heten dan vrouwelijke CEO's. Om het bewustzijn te vergroten, veranderden meerdere invloedrijke vrouwen op LinkedIn hun naam in Peter, met de suggestie dat dit hun kans zou vergroten om CEO te worden. Ze slaagden erin duizenden andere vrouwen te mobiliseren om hetzelfde te doen. De campagne kreeg aandacht van alle nieuwszenders in Nederland en leidde tot een grote discussie online, in het nieuws en in het parlement.
 
One:Nil scoorde Brons met A Piece of Ajax voor het omsmelten van de Kampioensschaal van Ajax in een grote hoeveelheid sterren, bedoeld voor de Ajaxfans die zo in het coronajaar 2021 letterlijk een stukje clubbelevenis  in huis hebben kunnen halen. De campagne was in Nederland een hit en scoorde veel belangstelling in de media en bij het Nederlandse publiek. In Cannes bleek de campagne in de categorie PR goed voor Brons