De SAN ondersteunt wederom de Embassy of Dutch Creativity
10-05-2022 (14:43) - Cannes
De SAN – de Stichting Adverteerdersjury Nederland – heeft wederom besloten het initiatief van de Embassy of Dutch Creativity in Cannes te ondersteunen. De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale festival voor creativiteit in Cannes. Het doel van het Embassy-platform is om om en rond het evenement contacten aan te gaan met (inter)nationale partners, talent, media en met elkaar als gezamenlijke creatieve industrie.
Ron Schneider, voorzitter van de SAN: "De Embassy of Dutch Creativity past uitstekend in de doelstelling van de SAN om adverteerders samen te brengen, te inspireren en met elkaar te werken aan het verbeteren kennis en ervaring binnen het reclamevak. Als er één iconische plek is waar we dat als industrie samen kunnen doen, dan is het tijdens het internationale reclamefestival in Cannes."
Ron Schneider, voorzitter van de SAN: "De Embassy of Dutch Creativity past uitstekend in de doelstelling van de SAN om adverteerders samen te brengen, te inspireren en met elkaar te werken aan het verbeteren kennis en ervaring binnen het reclamevak. Als er één iconische plek is waar we dat als industrie samen kunnen doen, dan is het tijdens het internationale reclamefestival in Cannes."
Breed draagvlak
Met het aansluiten van de SAN kan de Embassy of Dutch Creativity wederom rekenen op een zeer breed draagvlak van de gehele industrie. Eerder zegden branche- en beroepsorganisaties zoals ADCN, bvA/ Bond Van Adverteerders, Dutch Digital Agencies, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design, VIA al hun steun toe aan het Embassy-initiatief.
Kyra Roest, founder van de Embassy of Dutch Creativity: "Als Nederlanders iets goed kunnen is het over de dijken en kijken en samenwerken. Uiteindelijk moeten we het samen doen want daar worden we uiteindelijk allemaal beter van. Ik ben dan ook zeer verheugd met de brede steun van al onze partners, ambassadeurs en branchepartijen. De ondersteuning van de SAN onderstreept het belang van dit gezamenlijke initiatief. Na twee jaar afwezigheid vanwege alle corona-perikelen, belooft het weer een ouderwetse productieve Embassy-editie te worden."
Programma gericht op CMO’s
Tijdens deze editie van de Embassy of Dutch Creativity organiseert CMOtalk een exclusief evenement gericht op topmarketeers en CMO's: de Cannes CMO Experience Masterclass. Het doel van het programma is om deelnemers te stimuleren met een sterk inhoudelijk programma en kennis te maken met nationale en wereldwijde top CMO's. De driedaagse Cannes CMO Experience Masterclass is alleen toegankelijk voor 30 senior marketing executives met relevante ervaring in marketing, communicatie en creativiteit.