Dutch Digital Design organiseert tafelsessie tijdens Cannes Lions
Tijdens de Embassy of Dutch Creativity, de Nederlandse handelsmissie tijdens Cannes Lions, is stichting Dutch Digital Design onderdeel van het programma. Op woensdag 21 juni is er een ronde tafel sessie waar gasten voorbeelden laten zien en hun visie delen op het gebied van creativiteit en AI, waaronder sprekers van de bureaus ACE, Dentsu Creative Amsterdam, Jam3, DDB Amsterdam en 180 Amsterdam.
De tafelgasten zijn partners van zowel Dutch Digital Design als het internationale Society Of Digital Agencies (SoDA).
De invloed van AI op creativiteit
Verschillende sprekers delen hun perspectief over hoe AI de creatieve industrie nu en in de toekomst beïnvloedt. Na een intro door het Dutch Digital Design-bestuur start de sessie met een korte presentatie van de case MissJourney.ai. De campagne is een initiatief van bureaugroep ACE en TEDxAmsterdam Women.
Moderatie door Antoinette Hoes
Daarna start de discussie met Lisa Klop, Brand Director bij ACE, Pol Hoenderboom, Executive Creative Director bij DDB Amsterdam en 180 Amsterdam, Ashley Knight, Strategy Director bij Jam3 (via SoDA) en Philip Boven, directeur Strategie & Innovatie bij Dentsu Creative Amsterdam. Er volgt nog een laatste gast via Society Of Digital Agencies die binnenkort bekendgemaakt wordt. Het rondetafelgesprek wordt gemodereerd door Antoinette Hoes, Head of Global Strategy Group bij Innocean uit Zuid-Korea.
Samenwerking van bureaus
Stichting Dutch Digital Design, een van de oorspronkelijke medeoprichters van de Embassy of Dutch Creativity, biedt een podium voor digitaal design uit Nederland. Doel is om de aantrekkingskracht op potentiële klanten, partners en talent te vergroten, in Nederland en het buitenland. Het evenement is toegankelijk voor internationale (niet-Nederlandse) gasten en partners van de Embassy of Dutch Creativity na registratie.