Eerste 19 Nederlandse nominaties in Cannes bekend
17-06-2019 (13:10) - Cannes
Nederland heeft een eerste reeks 19 nominaties te pakken. Later vandaag en morgen worden in de categoirieën die nu bekend zijn de eerste winnaars bekend gemaakt. Enig minpuntje tot nu toe: Nederland gaat dit jaar niet het podium op voor een Titanium Lion.
De Nederlandse nominaties tot dusver:
Design
Amsteldok - WPP Campus - VBAT
Gumshoe( 2x) - Amsterdam Metropolitan Area - Publicis
Digital Craft
Snelweg Sprookjes van Volkswagen (3) - Achtung! Mcgarrybowen Amsterdam en Kraftwerk (Isobar)
Adidas Speedfactory - 6 City Activation - Adidas - Adidas Amsterdam/RESN
Film Craft
Diesel Hate Couture - Disel - Sizzer Amsterdam
A report of connected events (2x) - Liberty of Global - THE PANICS Amsterdam
Entertainment
Rembrandt Tutorials (2x) - NG - J. Walter Thompson Amsterdam
Snelweg Sprookjes van Volkswagen –Achtung! Mcgarrybowen en Kraftwerk (Isobar)
Entertainment for Music
The best in you – Wehkamp - Achtung! Mcgarrybowen Amsterdam
Entertainment for Sports
Awaken the phantom (2x) - Nike Football - Wieden + Kennedy Amsterdam
Run for the oceans -Adidas – TBWA\Neboko
Outdoor
Nike Street Story -out of home - Nike - Wieden + Kennedy Amsterdam
Glass Lions
Just do it – Caster Semenya – Nike South Africa – Wieden + Kennedy Amsterdam
Geen nominaties
Nederland heeft geen nominaties in de categorieën Health & Wellnes, Pharma, Print & Publishing, Industry Craft Lions en heeft geen plek op de Titanium shortlist.
Het werk van MediaMonks voor diverse internationale opdrachtgevers val op. De monks heeft een dubbele nominatie te pakken voor het werk van de USA based campagne: Pharos AR by Childish Gambino voor Google San Francisco. Daarnaast staan ze op de Titanium shortlist voor Reporters Without Borders met The Uncensored Playlist, dat ook nog twee maal shortlisted is bij Entertainment Lions .Ook zijn de monks shorlisted bij de Entertainment Lions for Sports voor New Balance: The Runaway Pub. Tot slot is er op dit moment voor de monks ook nog een nominatie bij de Entertainment Lions for Sports voor Adidas - Run for the Ocean