Embassy of Dutch Creativity opnieuw naar Cannes Lions
De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar voor de 7e keer aanwezig tijdens Cannes Lions International Festival of Creativity. De gezamenlijke handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie betrekt dit jaar een statige villa en wordt daarmee een echte ambassade voor Nederlandse creativiteit. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal het de´ plek zijn voor internationale promotie van Nederlandse creativiteit.
Embassy als echte ambassade
De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar te vinden direct achter het Carlton Hotel, dicht bij het strand en op een aantal minuten lopen van het Palais des Festivals. Met deze nieuwe locatie, die het meest doet denken aan een echte ambassade, is een alternatief gevonden voor de plek aan het strand, met meer mogelijkheden. Zo gaat de oppervlakte van 80 naar 260 vierkante meter en kan er binnen en buiten geprogrammeerd worden, ook in de avonden.
Inhoudelijk programma
Tijdens de week biedt de Embassy of Dutch Creativity een inhoudelijk programma, dat op dit moment wordt samengesteld met bureaus en merken die aansluiten als ambassadeur of partner. Zij kunnen deelnemen aan allerlei evenementen waarin Nederlandse en internationale sprekers geprogrammeerd worden, met presentaties, panels en workshops. Voor deelnemende partijen is de Embassy of Dutch Creativity hele week toegankelijk voor henzelf en hun relaties.
Initiatiefnemer van de Embassy of Dutch Creativity, Kyra Roest: “Geweldig dat we wederom Nederland kunnen profileren, met deze fantastische nieuwe locatie. De Embassy zal wederom bruisen van activiteiten, niet te missen seminars en borrels waar je bij moet zijn omdat je anders niet e´cht in Cannes bent geweest.”
Samenwerking met organisaties
Het programma wordt verder aangevuld met onderdelen van organisaties die partner zijn, zoals de BVA, VIA, ADCN, Dutch Digital Design, IAA, SAN, Marketing Report, New Business Radio, JongeHonden/Young Dogs en RA*W. Daarnaast is er dagelijks een samenwerking met Creative Equals, een internationale organisatie die zich inzet voor gelijkheid, diversiteit en inclusie. Zij werken samen met vooruitstrevende bedrijven voor Return On Inclusion (ROI).
Gezamenlijke handelsmissie creatieve industrie
De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale reclamefestival in Cannes. De Embassy is een initiatief van ADCN, bvA, Dutch Digital Agencies, Dutch Digital Design, IAA Dutch Chapter en VIA. Sinds 2015 wordt de Embassy of Dutch Creativity ondersteund door verschillende Nederlandse brancheverenigingen, individuele bureaus en andere dienstverleners. De ambassadeurs en partners vertegenwoordigen een brede selectie van de Nederlandse creatieve industrie, varie¨rend van reclame tot digitaal, design, muziek en film.