Future Bosses lunch revised

20-06-2019 (14:19) - Cannes

Op woensdag waren #lokkhoffenvolten aanwezig bij de Future Bosses lunch die VEA voor het tweede jaar op rij bij de Dutch creative Embassy had georganiseerd. Tijdens de uitgebreide lunch werd het vak vanuit beide perspectieven onder de loep genomen. Hot topics waren inclusiviteit, digitalisering, stereotypering en bedrijfscultuur. "De sleutel voor goed werk is een werkomgeving waarin geen ego's zijn."

 
De lunch kreeg een kick-off met vijfig jonge creatieve (Jonge Honden en Ra*w) en elf gevestigde namen:
 
Ivar Allema (Code D'azur)
Darre van Dijk (TBWA)
Diederik Hillenius (Selmore)
Jochem Rotteveel (Weber Shandwick) 
Map van Arem (XXS Amsterdam)
Sanne Tolsma (Alfred)
Marion Koopman (Greenhouse Group)
Marit Hulscher (Dept)
Paul Alberts (Brandbase)
Jan Rijkenberg (BSUR)
Yvonne Prins (UM)

        

5 learnings 

1. Een fijne bedrijfscultuur is key voor jonge creatieven en belangrijker dan salaris
2. Beter werk krijg je als creatieven vrijheid en verantwoordelijk krijgen met Creative Directors als dirigent
3. De talenten van vandaag zijn makers en komen niet alleen van de Willem de Kooning. Deze makers zijn nog niet gekleurd en kunnen hun creativiteit daarom makkelijker ontwikkelen in de nieuwe (digitale) reclamewereld.
4. Jouw eerst impressie van het werk als maker is ook de eerste impressie van de consument. 
5. De sleutel voor goed werk is een werkomgeving waarin geen ego's zijn en waar ruimte is voor de mening van iedereen. 
 
Foto's: Jelmer de Haas