Heineken, MediaMonks , The Humblebrag en Sizzer Amsterdam excelleren in Cannes

22-06-2021 (21:27) - Cannes

Vandaag werden 9 Grands Prix winnaars bekend gemaakt. Daarnaast 47 Golds in Creative Data, Creative Strategy, Direct, Media, PR en de Social & Influencer Lions. In totaal zijn er vandaag 282 Lions uitgereikt in 41 landen. Nederland scoorde als inzender op dinsdag niet, wel scoorde de Italiaanse Heineken-campagne en liftten MediaMonks, The Humblebrag en Sizzer Amsterdam mee op inzendingen uit Duitsland, Londen en Italië. Voor Heineken, MediaMonks en Sizzer, ziet het Leeuwen plaatje er als volgt uit:
 

Social & Influencer Lions

THE UNCENSORED LIBRARY
REPORTER WITHOUT BORDERS (RSF)
THE UNCENSORED LIBRARY
DDB GERMANY, Berlin GERMANY (inzender-idea creation)

BLOCKWORKS London / MEDIAMONKS Hilversum (Productie)
THE HUMBLEBRAG Amsterdam (PR)
Score: Gold Lion, Silver Lion, 2x Bronze Lion

ENJOY BEFORE RETURNING
DIESEL
PUBLICIS ITALY, Milan (inzender-idea creation)
SMUGGLER London
SIZZER Amsterdam (additional)
Score: 2x Bronze Lion
  
   

Media Lions

SHUTTER ADS HEINEKEN
PUBLICIS ITALY, Milan ITALY (inzender-idea creation)
JAJA FILM Barcelona / PRODIGIOUS ITALY Milan / TRESBIEN! Buenos Aires
SIZZER Amsterdam (additional)
 
Score: Silver Lion
 
  
 

Bijzondere winnaars op dag 2

De eerste winnaar van de Grand Prix van dinsdag viel in de Media Lions en ging naar Boards of Change, met hergebruikte triplex platen die kapotte ramen bedekten in hokjes waar Chicago zich konden registreren om te stemmen. Jurylid Chrissie Hanson, Global Chief Strategy Officer, OMD Worldwide, zei hierover: "Het symboliseerde een historisch belangrijk moment. Het was bedoeld om de cultuur rond het stemrecht te veranderen en het aantal registraties en kiezers in de zwarte gemeenschap van Chicago te verhogen. Het was prachtig, barricades veranderen in boodschappen van eenheid."
 
  
 
De tweede Media Grand Prix werd toegekend aan telco Telenor voor de invoering van digitale geboorteregistraties in Pakistan. Hierdoor werden meer dan 1,2 miljoen kinderen zichtbaar, waardoor zij recht kregen op fundamentele mensenrechten.