MassiveMusic en Media.Monks nodigen creatieve industrie uit om huidige staat van AI te omarmen
MassiveMusic en Media.Monks keren op het Cannes Lions Festival of Creativity terug met hun beruchte jaarlijkse feest. Het thema van dit jaar, ‘ProMMMMpt’, is een uitnodiging voor de reclamewereld om impactvol werk te maken dat iedereen versteld laat staan van de huidige mogelijkheden van AI.
Het concept is een dubbele knipoog naar de AI-prompts en naar prom night. Maar het is ook een verwijzing naar de langdurige samenwerking tussen MassiveMusic en Media.Monks. Met het feest willen zij de mix van futuristische sensatie en nostalgische charme vastleggen en de creatieve, reclame- en marketingwereld informeren over de mogelijkheden van generatieve AI.
Promptposal
Tijdens een zogenaamde ‘promptposal’ worden de genodigden mee uit gevraagd op een ‘prom date’. Een meeslepende ervaring waarbij het concept wordt geïntroduceerd door bekende gezichten die zijn gemaakt met AI. De tickets zijn op uitnodiging, maar als aanvulling op het thema is de gerelateerde website open voor iedereen. Het doel is om iedereen in AI-wonderland te laten stappen en tegelijkertijd een AI-pocalyps te vermijden.
"We willen tenslotte niet al onze Cannes-aspiraties overgeven aan AI. Daardoor zouden het festival en dit feest veranderen in een zielloze robotovername, waarbij creativiteit slechts een algoritme wordt", zegt Hans Brouwer, oprichter van MassiveMusic. "Ons doel is om de reclamewereld te provoceren en te motiveren om AI te omarmen. En om de cruciale menselijke inbreng te erkennen die onmisbaar is voor de authentieke verbinding", vervolgt hij.
Intiemer en exclusiever
“Het wordt een intiemer en exclusief evenement, met een beperkte capaciteit. We konden het feest niet op de gebruikelijke locatie houden, maar toch kregen we te maken met een toevallige speling van het lot. In dit tijdperk van AI, waar innovatie en technologiebedrijven meer aanwezig zijn dan ooit, stuitten we op een verborgen juweeltje: Croisette Beach! Het biedt het perfecte decor voor ons evenement en is daarnaast een buitengewone kans om dierbare herinneringen te creëren aan de betoverende kust van Cannes, met een unieke en mooie combinatie van creativiteit en technologie die een vleugje heerlijke onhandigheid met zich mee kan brengen. Het beperkte aantal beschikbare tickets voegt bovendien een extra laag van exclusiviteit toe aan ons gerenommeerde feest.”
Onvergetelijke avond
Victor Knaap, medeoprichter en CEO EMEA van Media.Monks en lid van de Raad van Bestuur van S4Capital, voegt toe: “Onze claim zou gemakkelijk kunnen zijn: ‘ProMMMMpt’, waar mensen en pixels met elkaar worden verweven. Maar, zoals Missy Elliott zou zeggen, we draaien het om en veranderen media in medai. We maken klassieke foto’s in de stijl van een prom night, die we met AI-magie omzetten in surrealistische en geestverruimende beelden op een groot scherm. Die beelden publiceren we ook in een digitaal jaarboek, compleet met wat MMMM-branding. Door de huidige staat van AI te omarmen, erkennen we niet alleen de snelle technologische vooruitgang. We benadrukken ook het belang van de menselijke intuïtie bij het vormgeven van de toekomst van marketing en reclame. Eén ding is zeker: van AI tot HI, het wordt een onvergetelijke avond.”
Sinds 2000 organiseert MassiveMusic, een bedrijf van Songtradr, legendarische feesten die een reputatie hebben opgebouwd als de evenementen van Cannes Lions die je niet wilt missen. In de afgelopen tien jaar kwam Media.Monks in beeld om het jaarlijkse feest naar nog grotere hoogten te tillen. En dat allemaal zonder ChatGPT te raadplegen voor mogelijke thema's.
Dit soirée is zo exclusief, dat de twee bedrijven erbij zweren: "Het is alsof je aan een glas rosé nipt, gehuld in een werveling van pure verbijstering'. 'ProMMMMpt' opent zijn deuren voor IRL-deelnemers op 21 juni 2023 om 21:00 uur op Croisette Beach, Cannes.