Nederland scoort (nog) niet in Cannes

20-06-2022 (22:33) - Cannes

Tijdens de eerste dag ontbrak de brul van de Nederlandse leeuw in Cannes. Vandaag werden traditiegetrouw de Leeuwen uitgereikt in de categorieën Outdoor, Radio & Audio, Print & Publishing, Health & Wellness en Pharma. Ook al viel Nederland buiten de prijzen, toch zetten we even de belangrijkste winnaars van deze eerste dag op een rij en natuurlijk mag ook de eerste bijdrage van de Embassy of Dutch Creativity niet ontbreken.
 

Grand Prix Winnaars dag 1

Outdoor: Adidas/Havas Middle East -  Liquid Billboard. (beeld)
Radio en Audio : Vice/Dentsu Creative Bengaluru - The infilterd Audio Tour (beeld)
Print & Publishing: Anchor Newspaper/ Impact BBDO Dubai (beeld)
Health & Wellness: Maxx Flash/VMLY&R Mumbai - The Killer Pack
Health Grand Prix fot Good: Hip Hop Public Health/Area 23 (IPG Health) - Lil Sugar Master of Disguise
Pharma: Dell Technologies & Intel/VMLY&R New York - I will always be me (beeld)
 

Reverse Selfie

Meest opvallend vandaag was de brede jurywaardering voor de campagne Reverse Selfie (beeld bovenaan) van Dove en Ogilvy London. In de categorieën Print & Publishing en Health & Wellness viel de campagne, naar onze smaak terecht, veelvuldig in de Gouden en Zilveren awards.
 

Embassy of Dutch Creativity

Geen prijzen dus nog voor Nederland, maar genoeg te beleven bij de Embassy of Dutch Creativity, waar volop aandacht was voor de Nederlandse "Generation Next". Hieronder kun je de eerste twee filmpjes bekijken van vandaag,