Op weg naar Cannes met Maartje Glas

12-06-2018 (10:35) - Cannes

Ook Buma Cultuur gaat dit jaar naar Cannes Lions met Embassy of Creativity. Je verwacht ze niet helemaal daar, of juist wel? We zochten Maartje Glas, Senior Project Manager van Buma op, met drie vragen.


Waarom gaat Buma Cultuur naar Cannes?
We gaan naar Cannes om daar de rol van (Nederlandse) muziek in advertising te promoten en tevens beide partijen te mobiliseren. Door het opzetten van een matchmaking tussen enerzijds de creatieve industrie en anderzijds de muziek industrie hopen we een waardevolle sessie te organiseren, waarbij we er van overtuigd zijn dat er voor beide partijen interessante samenwerkingen zouden kunnen ontstaan. We hebben deze sessies eerder georganiseerd in Berlijn en in Los Angeles met onder meer zoals BBH London, McCann, Adidas, Energy BBDO, VCCP, 72andSunny en King James Group.


Wie zijn kanshebbers volgens jou?
Ik denk dat Sizzer Amsterdam kans maakt met #EnterTheZone van Renault Sport of Dave Harrington en Charlotte Von Kotze voor ‘The A-Z of Music’ for I-D by VICE (van regisseur Sam de Jong) op een Entertainment Lions voor Music.


Hoe, wat en waar in Cannes?
Onze sessie vindt plaats op 21 juni van half vier tot half vijf bij Embassy of Dutch Creativity, Plage Long Beach. Tijdens de matchmaking sessie zullen diverse componisten, publishers, producers en muzikanten aanschuiven voor een kennismaking, het pitchen van muziek of om over de business te praten. Zij kunnen zich van tevoren inschrijven via de website en een voorkeur doorgeven bij wie zij graag willen pitchen of mee in gesprek willen gaan. Uit al deze aanmeldingen gaan wij dan vervolgens een zo goed mogelijke match maken.