Slotakkoord Cannes: goud voor W+K

24-06-2017 (22:00) - Cannes

Wieden + Kennedy Amsterdam heeft de laatste dag van het Cannes Lions Festival of Creativity nog glans gegeven voor Nederland. In de categorie Film kreeg het bureau een gouden leeuw. Na werk van JWT Amsterdam (School voor Justice) en de film van RNDBT content voor Warchild, sluit Nederland Cannes 2017 toch nog af met drie gouden bekroningen.


What are girls made of van Nike gaat de boeken in als winnende campagne. De productie is het resultaat van een samenwerking tussen W+K en Wave Recording Studios Amsterdam, MassiveMusic Amsterdam, Riff Raff London en MPC Creative London. 
 
nogmaals brons
Ook TBWA/NEBOKO kan bij het scheiden van de markt nog een vreugdedansje doen. Niet voor het eerst deze week mag het Amsterdamse bureau een bronzen leeuw in ontvangst nemen, dit keer voor The Swimmer voor het Fonds Gehandicaptensport. 
 
conclusie
Als we na een week Cannes Lions de balans opmaken moeten we constateren dat het cijfermatig een minder goed jaar is geweest dan het vorige. Anderzijds lijkt Nederland in de breedte wel succesvoller. Waar vorig jaar bijna alle prijzen door JWT werden binnengeharkt met The Next Rembrandt, hebben ‘we’ nu drie verschillende bureaus die goud hebben gewonnen, vanzelfsprekend met verschillende campagnes en in verschillende categorieën. En dat is iets waar we ons aan vast kunnen houden. Gefeliciteerd aan alle winnaars en tot volgend jaar!