Steeds meer adverteerders naar Cannes Festival
Voorheen was het festival in Cannes vooral een ontmoetingsplek voor creatieven en reclamebureaus, maar de laatste jaren komen er ook steeds meer adverteerders naar het reclamefestival in Zuid-Frankrijk. Voor de komende editie zijn 75% van de festivaltickets gekocht door marketeers.
Het Cannes festival is de place to be voor adverteerders om volledig bijgepraat te worden over de laatste ontwikkelingen en kansen op het gebied van creativiteit. Kyra Roest, founder van de Embassy of Dutch Creativity, vertelt: "We zijn dan ook verheugd met de uitgesproken steun van SAN. We hopen dat Nederlandse adverteerders zich ook zullen aansluiten bij onze gezamenlijke handelsmissie."
De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de Nederlandse Creatieve industrie tijdens het festival in Cannes. De doelstelling van het Embassy-platform is ook dit jaar om Nederlandse creatieve partijen een podium te geven tijdens het festival in Cannes. Dat gebeurt door tijdens het reclamefestival contacten aan te gaan met (inter)nationale partners, talent, media en met elkaar.
Dit jaar zal de handelsmissie plaatsvinden in een café, wat een laagdrempeliger, kleinschaliger en intiemer karakter aan het evenement geeft.