WINK Amsterdam en Antinomy Studio liften mee op succes Budweiser en Microsoft

22-06-2023 (22:29) - Cannes

Geen van de Nederlandse inzenders wist op donderdag een podiumplek te veroveren, maar WINK Amsterdam en Antinomy Studio mochten wel delen in de eer van respectievelijk W&K New York voor Budweiser en McCann Erickson New York voor Microsoft. Media.Monks Sao Paulo scoorde Brons voor Havaianas. Met een beetje goede wil zou je ook daar iets van een Nederlandse connectie in kunnen zien.
Dit zijn de belangrijkste uitkomsten van vandaag:

Creative Business Transformation

Grand Prix
Adlam – An Alphabet to preserve a culture – Microsoft – McCann New York

2x Goud
Well-being Index – Nikkei – Dentsu
Renault – Plug-Inn – Publicis Conseil Parijs

Creative Commerce

Grand Prix
The subconscious Order – Hungerstation – Wunderman Thompson, Riyadh

4x Goud
Lunchabuild this – Lunchables – Goodby Silverstein & Partners, San Francisco
Oreocodes – Oreo - VMLY&R Commerce, New York
NXT LVL – Bank of Montreal – FCB Toronto
Iceland Food Club – Iceland Foods – Ketchum, Londen

Creative Effectiveness

Grand Prix
Shah Rukh Khan-My-AD – Mondelez – Cadburry Celebrations – Ogilvy, Mumbai

3x Goud
Heinz Draw Ketchup - Kraft Heinz – Rethink, Toronto
The Foamy Haircut – Brahma Beer – Africa Creative DDB, Sao Paulo
Invaluable Food – Madrid Fusion – Leo Burnett - Madrid

Creative Strategy Lions

Grand Prix
Renault – Plug-Inn – Publicis Conseil Parijs

4x Goud
M&M’s – Spokescandies on Pause – BBDO New York
Me, My Autism & I Reckitt and Ambitious about Autism - VANISH - HAVAS, London
Morning After island – Grupo Estrategio PAE – Human Rights Activism Honduras – Ogilvy Honduras
The Last Perfomance – Partners Life – Special, Auckland

Enter Nederland (1)

De campagne Bring Home the Bud van Budweiser en W+K New York (commercial onderaan) viel eerder deze week al in de prijzen. En scoort nu wederom Brons. Daarmee deelt ook WINK Amsterdam (beeld rechts) wederom in de eer.

Ook het Braziliaanse Media.Monks Sao Paulo won Brons voor Havaianas. Dankzij de Monks indirect dus toch ook nog een beetje Nederlandse eer.

Brand Experiece & Activation

Grand Prix
EA Sports & Apple – FIFA 23 x Ted Lasso – Apple/EA Sports, Redwood City

11x Goud
Vaseline – Edelman New York
Pedidos YA – GUT Buenos Aires (2x)
Korean National Police Agency – A Silent Emergency Call – Cheil Worldwide, Seoul
Heineken – Publicis Italië|LPUB, Milaan
Muskrat Magazine – Online magazine – BBDO, Toronto
ITV X CALM - ITV X CALM - adam&eveDDB, London
AIRTEL - AIRTEL TELECOMMUNICATIONS - LEO BURNETT, Mumbai
MICROSOFT - MICROSOFT 365 - McCann New York
Regal Spring – Farmed Fish for export – Ogilvy Honduras
Raid -SC Jonhnsons/RAID – Energy BBDO, Chicago

Enter Nederland (2)

Voor MICROSOFT/MICROSOFT 365 en McCann Erickson New York was er behalve het Goud, ook nog Brons en het Amsterdamse productiestudio Antinomy Studio (beeld rechts) deelde dit keer mee in de eer.

Innovation

Grand Prix
Mouthpad – Augmenta Moudpad – Wunderman Thompson, Lima/Augmental, San Francisco

1x Goud

Shellmet – Koushi Chemical Industry Shel;met/ TBWA\Hakuhodo, Tokyo

Mobile Lions

Grand Prix
World Cup Delivery – Pedidos YA - GUT, Buenos Aires (commercial onderaan)

2x Goud
Renault – Renault Plug-inn – Publicis Conseil, Parijs
Transparency Card -AKQA, Sao Paulo

Pictures of the Day

 Foto's: Marian Brannelly