Zes Cannes Lions voor MediaMonks
20-06-2017 (21:50) - Cannes
Creatief digitaal productiebureau MediaMonks heeft vandaag zes Cannes Lions gewonnen. ‘Enter Sandbox’, een project voor Audi in samenwerking met POL Oslo, heeft in de categorie Cyber één gouden Lion en twee zilveren Lions gewonnen: goud in subcategorie Cars & Automotive Products & Services, zilver in Tangible Tech en Live Digital.
'Quest To Legoland', een project voor Legoland Florida Resort en VML, heeft in de categorie Mobile een zilveren Lion gewonnen in subcategorie App Games, en brons in Activation by Location. Het project dat MediaMonks maakte in samenwerking met Goodby Silverstein & Partners voor Adobe, genaamd 'Make A Masterpiece', heeft een zilveren Lion gewonnen in de categorie Cyber - Microsite.
moedigste ideeën
Wesley ter Haar, Co-Founder en COO, MediaMonks: "Het is een eer wanneer je werk wordt erkend door de beste mensen uit het vak. Het is motiverend om te zien dat een aantal van onze meest gedurfde en moedigste ideeën het dit jaar zo goed hebben gedaan, en wil dan ook graag onze partners en de merken waarmee we hebben gewerkt bedanken voor hun lef en ambitie."
in-store VR-installatie
'Enter Sandbox' is een in-store VR-installatie waarmee autoliefhebbers een testrit kunnen maken in de nieuwe Audi Q5 op een zelfgemaakte racebaan van zand. De campagne gebruikt VR om deze nostalgische, fysieke zandbak te veranderen in een virtuele speelplaats. Het fysieke pad in de zandbak, vormgegeven door de bestuurder zelf, wordt met behulp van een dieptesensor-camera getransformeerd tot een 3D-omgeving die met de Audi Q5 in een VR-rijsimulator verkend kan worden.
'Enter Sandbox' is een in-store VR-installatie waarmee autoliefhebbers een testrit kunnen maken in de nieuwe Audi Q5 op een zelfgemaakte racebaan van zand. De campagne gebruikt VR om deze nostalgische, fysieke zandbak te veranderen in een virtuele speelplaats. Het fysieke pad in de zandbak, vormgegeven door de bestuurder zelf, wordt met behulp van een dieptesensor-camera getransformeerd tot een 3D-omgeving die met de Audi Q5 in een VR-rijsimulator verkend kan worden.
LEGO-avontuur
'Quest to Legoland' is een spel dat gebruikt maakt van je GPS en onderweg naar Legoland je reis verandert in een LEGO-avontuur. Het spel is mede mogelijk gemaakt door Google Maps, en gebruikt beziens- en wetenswaardigheden over nabijgelegen plaatsen om in de auto naar Legoland kinderen te vermaken met 10 mini-spellen. Het avontuur is ontworpen om de gehele geschatte reistijd te duren, van de startplaats tot Legoland.
'Quest to Legoland' is een spel dat gebruikt maakt van je GPS en onderweg naar Legoland je reis verandert in een LEGO-avontuur. Het spel is mede mogelijk gemaakt door Google Maps, en gebruikt beziens- en wetenswaardigheden over nabijgelegen plaatsen om in de auto naar Legoland kinderen te vermaken met 10 mini-spellen. Het avontuur is ontworpen om de gehele geschatte reistijd te duren, van de startplaats tot Legoland.
103 Lions
Met de winst van vanavond heeft MediaMonks nu een totaal van 103 Lions op zijn naam staan.
Met de winst van vanavond heeft MediaMonks nu een totaal van 103 Lions op zijn naam staan.