Zilver en Brons voor Volvo Livesaver van Ogilvy/Social Lab en SmartHouse Films op 1e dag Cannes

21-06-2021 (21:17) - Cannes

Op de eerste dag van Cannes Lions awards zijn op maandag de winnaars van de Pharma, Health & Wellness, Outdoor, Print & Publishing en Design Lions bekendgemaakt tijdens de Awards Show die vanuit Cannes wordt gestreamd. De UK, USA, Zweden, Roemenië, Italië, Frankrijk en Canada hebben allemaal een Grands Prix gewonnen. Nederland won in deze eerste ronde één keer Zilver en één keer Goud.
 
De Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good - die wordt toegekend aan werk gemaakt voor non-profitorganisaties en liefdadigheidsinstellingen - is toegekend aan AMV BBDO Londen, voor addresspollution.org, gemaakt voor (COPI) Central Office for Public Interest. 
 

Farma-Leeuwen

Bij de Pharma Lions werden 509 inzendingen ontvangen, waaruit 3 gouden, 8 zilveren en 10 bronzen leeuwenzijn toegekend. De Grand Prix werd toegekend aan Area 23, een FCB  Health Network Company, New York, USA, voor Woojer's SICK BEATS, 's werelds eerste door muziek aangedreven luchtwegbeveiligingsvest voor taaislijmziekte. Juryvoorzitter, Anne de Schweinitz, Global Managing Director, Healthcare FleishmanHillard, zei over de Grand Prix: "Om technologie op zo'n belangrijke, mooie en coole manier in te zetten, heeft volgens mij iedereen in de jury weggeblazen."


Health & Wellness Lions

De Health & Wellness Lions, die creativiteit voor persoonlijk welzijn vieren, ontvingen 1.300 inzendingen waaruit de jury 8 gouden, 15 zilveren en 22 bronzen leeuwen toekende, evenals twee Grands Prix. TBWALonden won een Grand Prix voor hun werk voor Beco. #StealOurStaff, dat de aandacht vestigde op de 'Disability Employment Gap', waardoor de achterhaalde houding van werkgevers tegenover mensen met een handicap. Het Verenigd Koninkrijk won ook een tweede Grand Prix in Gezondheid & Wellness met AMV BBDO, Londen, die de Grand Prix won voor de taboedoorbrekende campagne Essity's #WomenPainStories'.
 
Ogilvy/Social Lab Amsterdam won in deze categorie in samenwerking met Smarthouse Films Amsterdam  een Zilveren Leeuw voor Volvo Livesaver (AED).
 

Outdoor Lions 

De Outdoor Lions heeft in totaal 2.052 inzendingen ontvangen waaruit de jury drie Grands Prix toekende, evenals 13 gouden, 21 zilveren en 27 bronzen leeuwen. De Grands Prix gingen naar:

>
 Burger King's campagne 'Dag 35', 'Dag 28', 'Dag 32' gecreëerd door Burger King, Miami/ INGO, 
Stockholm DAVID, Miami /Publicis Romania, Boekarest
Publicis Italy, Milaan, voor Heineken's 'Shutter Ads'
> Publicis Conseil, Parijs, Frankrijk, voor 'Renault - Village Electrique'.
 
Ogilvy/Social Lab  Amsterdam won in deze categorie in samenwerking met Smarthouse Films Amsterdam nog een Bronzen Leeuw voor Volvo Livesaver (AED).
 

Print & Publishing Lions

In de Print & Publishing Lions kon de jury kiezen ui 1.012 inzendingen; er is één Grand Prix toegekend, evenals 5 Gouden, 9 Zilveren en 15 Bronzen Leeuwen.
De Grand Prix werd toegekend aan Ogilvy Londen, VK / Ogilvy Toronto, Canada voor Courage is Beautiful, het werk voor Dove dat de kracht en vastberadenheid van van frontlijnwerkers te midden van de coronavirus pandemie.
 

Design Lions 

Uit 1.262 inzendingen koos de jury voor het toekennen van twee Grands Prix, evenals 8 gouden, 13 zilveren en 22 bronzen leeuwen toe te kennen. AKQA Stockholm, Zweden, won een Grand Prix voor H&M's H&M Looop, 's werelds eerste in-store recyclingsysteem dat oude kledingstukken in nieuwe kledingstukken. De tweede Grand Prix ging naar Superunion Londen / Notpla Limited, Londen, UK, voor Notpla, een revolutionair materiaal dat plastic moet doen verdwijnen.
 

Special Awards

1. FCB Health
2. De BlocPartners
3. McCann Health
 

Healthcare Agency van het Festival

1. Area 23, een FCB Health Network-onderneming, New York, VS
2. The Bloc, New York, VS
3. VCCP Health, Londen, Verenigd Koninkrijk
 
De Awards Show van vandaag was de start van Cannes Lions Live en de eerste van vijf Awards
Shows die gedurende de week plaatsvinden.