AI-uitzendbureau Neople haalt 1,5 miljoen aan investeringen op
De startup Neople, die generatieve kunstmatige intelligentie (GenAI) gebruikt om digitale medewerkers voor customer support te creëren, kondigt aan dat het 1,5 miljoen euro heeft opgehaald in een investeringsronde.
Deze investering is opgehaald bij lead investor Peak in samenwerking met AI-investeerder Curiosity.
Neople wil de investering gebruiken om zijn team uitbreiden en de generatieve AI-technologie te ontwikkelen. "Deze investering is een belangrijke mijlpaal voor ons bedrijf en we zijn verheugd om Peak en Curiosity als onze partners te verwelkomen. Gezien hun kennis van het AI-landschap en de ervaring met het schalen van een platform als Neople waren ze onze ideale kandidaten", aldus Hans de Penning, medeoprichter en CEO van Neople.
Neople als collega
Hij vervolgt: "De komende jaren gaan we steeds meer digitale co-workers plaatsen die je kunnen helpen met allerlei taken, van vragen beantwoorden tot mails verzenden. Net zoals je een gewone medewerker kan aannemen, neem je bij ons een Neople aan. We starten met het helpen van customer support teams, om zo de klantenservice-industrie te transformeren." 'Neople' worden getraind op zaken als productinformatie, FAQs en historische gesprekken. De tone of voice wordt aangepast per bedrijf. Een Neople leert werken op dezelfde platformen als andere medewerkers, zoals in Slack of Teams.
Het bedrijf is gestart in januari 2023 en wil eind dit jaar meer dan 100 Neople aan het werk hebben gekregen.