Bol.com: drukste dag ooit
29-11-2011 (09:21) - Economisch
Hulp-Sinterklazen winkelen sinds afgelopen vrijdag massaal voor cadeaus. Gisteren was het bij bol.com zelfs zo druk, dat de winkel voorspelt de drukste dag ooit te beleven. gistermiddag werden al 2,5 artikelen per seconde verkocht. Bol.com verwachtte dat dit aantal gisteravond zou groeien naar 4 tot 5 artikelen die per seconde over de digitale toonbank gaan. Op het moment dat kleine kinderen naar bed zijn, doen immers veel hulp-Sinterklazen hun inkopen.
Traditiegetrouw is de maandag voor Pakjesavond de drukste dag van het jaar bij bol.com. Op dat moment zijn de meeste verlanglijstjes met elkaar gedeeld en neemt de druk op het vinden van cadeaus toe. Als de tendens van afgelopen weekend zich vandaag voortzet, beleeft bol.com de drukste dag in het 12-jarig bestaan van de winkel. Michel Schaeffer, marketing director: ‘Die drukte danken we aan de forse uitbreiding van ons speelgoedassortiment en het toevoegen van huishoudelijke elektronica. Hierdoor kunnen we de vraag naar Sinterklaascadeaus nog beter beantwoorden.’ In totaal verwacht bol.com alleen al vandaag zoveel cadeaus te verkopen, dat alle inwoners vaneen stad met het formaat van Arnhem tenminste één cadeau zouden kunnen krijgen.
De nieuwe cd’s van K3, Marco Borsato en Coldplay, de biografie van Steve Jobs (Nederlandstalig en Engelstalig), ‘Koorts’ van Saskia Noort en de live-dvd van Nick & Simon zijn populair bij hulp-Sinterklazen. Ook bestellen Goedheiligmannen veel Playmobil, LEGO, het bordspel ‘Ik hou van Holland’ en de game ‘Call of Duty: Modern Warfare 3’. Uit recent onderzoek van bol.com en Multiscope bleek dat 65% van de Nederlanders het Sinterklaasfeest met cadeautjes viert. Ook kwam naar voren dat dit veruit het vaakst (94,2%) met het gezin of familieleden wordt gedaan. Dat ziet de winkel ook terug in de bestellingen voor in de Zak van Sinterklaas: daarin zitten veel typische familiecadeaus zoals gourmetsets, gameconsoles, bordspellen, camera’s en familiefilms.