Combinatie LinkedIn en Week van de Ondernemer lucratief

10-04-2012 (08:46) - Economisch

Ondernemers die naar de Week van de Ondernemer gaan, kunnen nu via LinkedIn vooraf zien welke andere ondernemers ook aanwezig zullen zijn. Deze innovatieve functie die ING aanbiedt, maakt het voor ondernemers mogelijk om meer uit het bezoek aan de Week van de Ondernemer te halen. Ze versterken hun netwerk met behulp van hun LinkedIn profiel, waarmee ze in een oogopslag zien welke relevante ondernemers op hetzelfde moment op de Week van de Ondernemer zullen zijn.
 
Netwerken is al vijftien jaar een van de belangrijkste motieven om de Week van de Ondernemer te bezoeken. Vanuit deze wetenschap hebben ING en Synpact, organisator van de Week van de Ondernemer, een functionaliteit ontwikkeld om gericht netwerken te bevorderen. Op basis van hun LinkedIn profiel kunnen ondernemers voorafgaand aan het event zien welke ondernemers er komen, aangeven met welke vragen ze worstelen en contact leggen om af te spreken op de beurs. 
 
Op een eenvoudige manier is het nu mogelijk gericht af te spreken met interessante ondernemers waardoor er meer uit het bezoek kan worden gehaald. ‘We versterken daarmee de meerwaarde die het evenement heeft voor het netwerk van de ondernemer’, zegt Barbara de Koning Gans, directeur Marketing Zakelijk van ING. ‘Een goed netwerk is een belangrijke basis voor ondernemerssucces.’
 
Na aanmelding kunnen ondernemers op basis van hun LinkedIn profiel in een oogopslag zien welke ondernemers uit hun netwerk de Week van de Ondernemer bezoeken. Het is dan direct zichtbaar wat de relatie is tot de andere bezoekers. Deze unieke LinkedIn-functionaliteit is speciaal ontwikkeld voor de Week van de Ondernemer en koppelt het fysieke netwerken aan online netwerken.
 

De Week van de Ondernemer vindt plaats op 17, 18 en 19 april in Utrecht. In één dag worden ondernemers geïnspireerd door topcoaches en succesvolle ondernemers. Dit jaar is de 15 editie van de Week van de Ondernemer met o.a. Mark Rutte, Pieter van den Hoogenband, Koen Gonnissen en Maxime Verhagen als topsprekers. De Week van de Ondernemer, een initiatief van MKB Nederland, ING en Synpact, zal door circa 13.000 ondernemers bezocht worden. 


Bureaus

Media

Marketing