Crisis treft mkb'er en zzp'er het zwaarst

17-10-2012 (08:37) - Economisch

92% van het mkb maakt zich zorgen over de crisis en de toekomst van hun onderneming. Zo blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau Millward Brown in opdracht van BVA bond van adverteerders en Vea vereniging van communicatie-adviesbureaus. 
 
Van de ondernemers ziet 80% creativiteit als dé manier om uit de crisis te komen. Een meerderheid van het kleinbedrijf (57%) zegt daar echter door de drukte van alledag niet aan toe te komen. Daarom openen BVA en Vea 15 november 2012, tijdens hun jaarlijkse event 'De 24 uur van de Reclame', de MKB Marathon. Daar krijgen duizend ondernemers de kans te sparren met de beste reclamecreatieven en -strategen van Nederland. 
 
De crisis treft Nederland hard en het mkb in het bijzonder. Dit jaar 20.000 banen minder, volgend jaar naar schatting 34.000 extra ontslagen in het midden- en kleinbedrijf (bron: EIM, 24 september 2012). Het overgrote deel van ondernemend Nederland (92%) maakt zich zorgen. Twintig procent van de ondernemers heeft dagelijks te maken met de invloed van de crisis, 62% heeft er last van maar gaat wel gewoon door. De meeste ondernemers (61%) verwachten dat de economische crisis pas vanaf 2014 op z’n retour gaat.
 

 


Reacties

Deze cijfers liegen er niet om, maar waar is de overheid?
Het is zuur dat de overheid banken helpt zelf landen helpt maar de motor van de economie moet het maar bekijken. Sterker nog die betaald de rekening van het redden van de banken en de landen! Ik snap dat dit moest gebeuren wellicht. Maar het is zot dat daarmee de kleinere bedrijven en burgers de ongevraagde en extreem hoge rekening mogen betalen!
Gunpowder @ 17-10-2012 09:22 uur

Bureaus

Media

Marketing